Kehonkoostumusmittaus

Monelle voi videon tuntemukset olla tuttuja miettiessä kehonkoostumusmittaukseen menoa – onks pakko jos ei haluu! Pakko ei kenenkään ole, mutta suositeltavaa se on jokaiselle, joka haluaa seurata kehitystään. Perjantaina 5.8. klo 9-12 ja klo 15.30-20 CrossFit Jyväskylä areenalla on paikalla Easyway Finland Oy:n Ossi Nikula suorittamassa Inbody-770 kehonkoostumusmittauksia 25€ hinnalla. Mittaustapahtuma on kaikille avoin.

Kehonkoostumuksen seuraaminen tukee tavoitteidesi saavuttamista. Alueita, joissa kehonkoostumusmittauksia hyödynnetään, ovat mm. painonhallinta, ravitsemus, terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen, lihaskuntoharjoittelu, firness- ja kehonrakennus, voimaurheilu sekä eri lajien urheiluvalmennus.

Mittaus motivoi taistelemaan tavoitteiden saavuttamisesksi ja se kertoo kehosi tilan. Tuloksista näet mm. kehon rasvaprosentin, nestemäärän ja luumassan. InBody -mittausta voi käyttää ehkäistäessä sairauksia, kuten diabetesta ja sydänsairauksia. Mittaustulos kertoo sisäelinten ympärille kertyneen rasvan määrän, jolla on suora yhteys perinnöllisten sairauksien puhkeamiseen.

Lihastasapaino-osio kertoo rasvattoman massan viidessä osassa. Vertailemalla keskenään vasenta ja oikeaa puolta sekä ylä- ja alaraajoissa voidaan todeta mahdollisia puolieroja. Mittaustulosten avulla voidaan todeta suhteellinen lihastasapaino eri ruumiinosien ja ylä- ja alavartalon välillä.

Mittaustulokseen vaikuttavat rasittava liikunta sekä ruokailu ja juominen. Parhaiten pystyt seuraamaan kehitystäsi, mikäli käyt kehoanalyysissä lähes samankaltaisissa olosuhteissa. Ennen mittausta kovaa harjoitusta kanattaa välttää 24h ja ruokailua 2h ennen mittausta. Valitse päällesi kevyet vaatteet ja laitteistolle sinun tulee päästä astumaan paljain jaloin.pyramidi

Nutrition

Kehonkoostumusmittauksessa saat selville tämänhetkisen tilanteesi. Ruokavalio on suuressa osassa kehityksen kannalta. Treenillä ei pysty kompensoimaan täysin pielessä olevaa ravitsemusta! Tämä pätee niin rasvan pudottamiseen, kuin lihasten kasvattamiseen.

22.8. alkavalla jaksollamme tuleekin jotain aivan uutta! Tarjontaamme tulee Nutrition – ravitsemus ja painonhallinta -ohjelma! Seuraa ilmoitteluamme Nutritionin osalta!

Nutrition on kolmeen osaan jaettu kokonaisuus, josta osa 1/3: Start alkaa 1. jaksolla. Start sopii painonpudottajalle ja aloittelevalle kuntoilijalle. Osa 2/3: Progress alkaa jaksolla 2 ja se sopii jo aiemmin treenanneelle ja kehonkoostumusta muokkaavalle. Henkilö ravintovalmennuksien takana on Trainer4you Ravintovalmentaja Miia Sneck.

Ravintovalmennuksella tähdätään pysyvästi parempaan terveyteen ja elämänlaatuun. Siellä käydään lävitse ravitsemuksen perusperiaatteet, huomioidaan asiakkaan tavoitteet kehonkoostumuksen suhteen ja muokataan ruokavaliota eri liikuntalajien mukaisesti. Tavoitteena on, että asiakas saa valmiudet itsenäiseen painonhallintaan, voi hyvin ja jaksaa harjoitella tavoitteellisesti.

Kehonkoostumusmittaus ja Nutrition tukevat täydellisesti toisiaan. Käytyäsi nyt mittauksessa tiedät lähtötilanteesi, voit sitten miettiä tavoitteesi. Ohjaajamme voivat tehdä sinulle Skills -tavoitekartoituksen ja voimaohjelman ja tukea näihin saat Nutrition -ravitsemusluennoiltamme. Huolehdimme siis hyvinvoinnistasi kokonaisuutena. InBody seurantamittaukset suoritetaan loppusyksystä.