ONRAMP – CrossFitin peruskurssi

© Mikko Palosaari

CrossFit -treenit ovat lyhyitä ja kovia, tämä takaa parhaat tulokset lyhyimmässä mahdollisessa ajassa. Yksi syy CrossFitin suosioon on juuri se, että voit harjoitella todella tehokkaasti lyhyessäkin ajassa.

Vaikkakin harjoitukset ovat kovia ja haastavia, soveltuvat ne silti kaikenikäsille ja -kuntoisille perusterveille ihmisille. Harjoitusten haastavuus on säädettävissä sopivaksi sekä huippu-urheilijalle että tavallisille perheen äideille tai seniori-ikäisille. Käytännössä harjoitusten säätäminen tarkoittaa sitä, että määrättyä painoa voidaan keventää tai nostaa ja toistojen määrää vähentää tai lisätä tarpeen mukaan. Lisäksi vaikeimmille liikkeille on kehitetty vaihtoehtoisia liikkeitä.

Aloita CrossFit ONRAMP -peruskurssilla, jos olet harrastanut jo jonkin verran liikuntaa ja sinulla on hyvä peruskunto ja terveys.  Sinulla voi olla jonkin verran ylipainoa, et tupakoi ja sinulla on lääkärin lupa harrastaa liikuntaa. ONRAMP -peruskurssilta saat hyvän pohjan CrossFit -harjoittelun aloittamiseen ja tehoa liikuntaharrastukseesi.

Uudet alkeis- ja peruskurssit alkavat aina seuraavan jakson ensimmäisellä viikolla. Sinun tulee käydä tekemässä kurssin 1. päivä lukujärjestyksen mukaisesti jakson alussa. Tällä viikolla kaikkien kurssien molemmat treenit ovat siis sama päivä 1. Huom! Voit tulla myös toisena päivänä treeneihin ja saat valmentajalta ohjeet lisätreeneihin. Varaa kurssisi tästä!

Seuraavasta viikosta alkaen voit valita itsellesi sopivan peruskurssin, jolla harjoittelet kahdesti viikossa. Harjoittelet pääasiassa oman ryhmäsi kanssa, mutta voit myös vapaasti käydä jonkun toisen ryhmän tunnilla korvaamassa harjoituksen. Joka viikko ovat lisäksi TEKNIIKKA -tunnit, joille voit tulla harjoittelemaan painonnostotekniikoita valmentajan kanssa.

Sisäurheiluvaatteet ja -jalkineet ovat peruskurssilla tarpeelliset varusteet, samoin hikipyyhe ja juotavaa mukaan.