Ei haittaa, vaikka taas tarjoillaan kylmää vettä.

Korona puhuttaa ja seuraamme uutisointia. 

Varmasti me kaikki jo toivomme, että koronavirus saadaan taltutettua ja pääsemme takaisin normaaliin päiväjärjestykseen. Jyväskylässä ei olla koronaviruksen leviämisvaiheessa, joten poikkeusolojen tiukimmat rajoitukset eivät kosketa meitä ainakaan vielä. 

Jyväskylän kaupungin poikkeusolojen johtoryhmä kokoontuu seuraavaan kokoukseen maanantaina 1.3.2021, jonka jälkeen toivottavasti tiedämme tarkemmin kaupungin ohjeistuksen.

Urheilijoidemme terveys on meille tärkeintä. Treenit ovat monelle keino saada omaa aikaa, purkaa stressiä ja nähdä ystäviä. Lisäksi liikunta itsessään lisää hyvää oloa. 

Haluamme urheilijoillamme edelleen olevan mahdollisuus harrastaa lajia ja ylläpitää hyvinvointiaan. Toivomme, että voimme jatkaa tähän tapaan mahdollisimman pitkään. 

Poikkeusaikana tunneille ja Open Gym -omatoimiharjoitteluun otamme mukaan 10 henkilöä tuntia kohden. Näin varmistamme 2m turvavälien säilymisen. Tunneille ilmoittaudutaan Web-Kulkurissa.

Mikäli Jyväskylän tilanne muuttuu ja ovemme määrätään suljettavaksi muutaman viikon ajaksi, on se lopulta hyvin lyhyt aika, jos tällä keinolla saadaan virus nujerrettua. Mikäli rajoitukset määräävät ovet suljettaviksi, julkaisemme treenejä kotona tehtäväksi.

Meillä kaikilla on tietysti jo kova halu päästä harjoittelemaan täysipainoisesti, mutta ihminen on siitä ihmeellinen olio, että sopeudumme melkein mihin vain. Pyydämmekin edelleen kärsivällisyyttä, koska uskomme, että rokotusohjelman alkaessa toimimaan, on tämäkin epidemia pian selätetty.

Käsillä oleva koronavirusepidemia vaikuttaa varmasti meistä jokaisen elämään. Tilanne luo paljon huolta ja epävarmuutta myös yrityksiin. Mikäli voitte auttaa, pyydämme teitä pitämään jäsenyytenne voimassa ja kannattamaan toimintaamme sillä tavoin. Pienilläkin teoilla on nyt suuri merkitys. meille kaikille. Tämä pieni tuen osoitus teiltä auttaa meitä tarjoamaan teille treenit tilanteen normalisoiduttua. Olemme teidän tukenne varassa, sillä julkista rahoitusta emme saa. Kiitos siis olemassaolostamme kuuluu teille kaikille.

Osallistujamäärää tunneilla on rajoitettu, mutta sen vastapainoksi olemme lisänneet viikkotuntien määrää 8.3. alkaen.

OnRamp -peruskurssi toteutetaan kolme viikonloppua kestävänä tehopakettina viikoilla 10, 11 ja 12. Onko lähipiirissä joku, joka voisi aloittaa treenit uusitulla viikonloppu OnRampilla? OnRamp -peruskurssin paketti löytyy verkkokaupastamme Kuntoilijan kursseista.

Jakso 4 alkaa 8.3. ja tuo mukanaan CrossFit Games Openit

 Lukujärjestys on ajalle 8.-28.3.2021

Jakson alkuun osuu myös CrossFit Games Open ajalla 12.-29.3. Tämän vuoden Open -suoritukset on mahdollista tehdä myös kotioloissa ilman treenivälineitä. Nyt on siis kaikilla mahdollisuus osallistua.

Openeissa moni on tehnyt omia ennätyksiä ja huomannut pystyvänsä parempiin suorituksiin kuin uskookaan. 

Pieni leikkimielinen kisailu ylläpitää treeni-intoa, vaikka ei osallistuisikaan ohjatuille tunneille. 

Poikkeusajalle järjestämme treenibingon. Bingoon osallistuvien kesken arvomme palkintoja. Bingo alkaa 8.3, jolloin tulevat myös peliohjeet.

Ohjeistus urheilijoillemme 

  • Tulethan liikkumaan täysin terveenä. Jos sinulla tai kotona jollain on lieviäkin hengitystieinfektion oireita, jää kotiin. 
  • Jos olet ollut ulkomailla, suositellaan kahden viikon taukoa treeneistä tai negatiivinen koronatestin tulos.
  • Pue liikuntavaatteet päälle mahdollisuuksien mukaan jo kotona. Näin pukuhuoneessa vietetty aika pysyy mahdollisimman lyhyenä.
  • Pese käsiä vedellä ja saippualla ainakin 20 sekunnin ajan ennen treenitilaan tuloa ja sieltä lähtiessä. Kädet kannattaa pestä erityisesti, kun tulet ulkoa sisään, aina wc-käynnin jälkeen tai kun olet niistänyt, yskinyt tai aivastanut.  Jos vettä ja saippuaa ei ole saatavilla, käytä alkoholipitoista käsihuuhdetta. 
  • Vältä kättelyä. Jalka ja kyynärpää bumpit on hauska tapa tervehtimiseen sekä hurraamiseen treenin jälkeen.
  • Älä koskettele silmiä, nenääsi tai suutasi, ellet ole juuri pessyt käsiäsi.
  • Suojaa suusi ja nenäsi kertakäyttönenäliinalla, kun yskit tai aivastat. Laita käytetty nenäliina välittömästi roskiin.  Jos sinulla ei ole nenäliinaa, yski tai aivasta puserosi hihan yläosaan, älä käsiisi. 
  • Muista pitää 2 metrin turvaväli muihin.
  • Pyyhi kaikki käyttämäsi välineet desinfiointiaineella käytön jälkeen.
  • Kaikkea turhaa ja ylimääräistä oleskelua treenitiloissa, pukutiloissa ja eteistiloissa on vältettävä