KotiWOD tiistai

Taso 1:

Vauhtileikittely eli fartlek: Vauhtileikittely tarkoittaa juoksuharjoittelua, jossa vauhtia vaihdellaan oman tuntemuksen ja maaston mukaan.

Alkulämmittely:
10 minuutin reipas kävely ja dynaamisia venyttelyliikkeitä.

Treeni:
20-25 minuutin juoksulenkin aikana:
– Juokse 4-6 kertaa kovempaa vauhtia niin, että hengästyt kunnolla. Juoksupyrähdyksien välissä pidä sellainen tempo, että pystyisit puhumaan ja ehdit palautua ennen seuraavaa juoksupyrähdystä.

Taso 2:
Vauhtileikittely eli fartlek
Vauhtileikittely tarkoittaa juoksuharjoittelua, jossa vauhtia vaihdellaan oman tuntemuksen ja maaston mukaan.

Alkulämmittely:
10 minuuttia hidasta hölkkää ja dynaamisia venyttelyliikkeitä.
Treeni:
30-35 minuutin juoksulenkin aikana:
– Juokse 6-8 kertaa kovempaa vauhtia niin, että hengästyt kunnolla. Juoksupyrähdyksien välissä pidä sellainen tempo, että pystyisit puhumaan ja ehdit palautua ennen seuraavaa juoksupyrähdystä.