CrossFit Jyväskylän harjoittelu tapahtuu jaksoissa. Lukujärjestys on voimassa kerrallaan aina erikseen ilmoitetun ajan. Mahdolliset erikoisaikataulut on mainittu verkkosivujen ja Facebookin päivittäisissä workout of the day -postauksissa.

Harjoitellaksesi CrossFit Jyväskylässä sinulla tulee olla siruavain. Kun tulet tunnille, niin leimaa siruavain lukijassa ja anna tulostettu kuitti valmentajalle. Open gym -harjoittelijat jättävät kuitin viereiseen laatikkoon.

 

Jakso 2 28.10.-22.12.2019

Lataa lukujärjestys PDF-muodossa

Jakso 3 13.1.-8.3.2020

Lataa lukujärjestys PDF-muodossa

Tarkista oman ryhmäsi harjoitteluaika. Harjoittelet pääsääntöisesti oman ryhmäsi kanssa, valitsethan sinulle sopivan ryhmän jo ennen kurssille ilmoittautumista.

ONRAMP-, BOOTCAMP- ja MUSCLE & POWER-  kurssilla harjoittelevat voivat käydä KEHONHUOLTO ja TEKNIIKKA tunneilla kurssin aikana.

Kurssin jälkeen valitse itsellesi sopiva asiakkuus, jolloin pääset harjoittelemaan WOD tunneille.

WOD-tunnit ovat CrossFitin pääharjoittelutunti ja se on tarkoitettu ONRAMP- kurssin käyneille. Tunnit ovat ohjattuja ja valmentaja(t) on aina paikalla ja koko ryhmä tekee saman harjoituksen. Valmentaja opastaa aina tarvittaessa liikkeiden skaalauksessa. Harjoitus kestää tunnin ja se koostuu lämmittelystä, voima- tai taitoharjoituksesta ja aineenvaihduntaa kiihdyttävästä metcon-harjoituksesta (päivän treeni, WOD tai Workout of the Day).

ONRAMP -kurssi on CrossFitin peruskurssi. Se opettaa harjoittelun perusteet sekä totuttaa kehon CrossFitin harjoitusmetodien intensiivisyyteen. Kurssilla keskitytään turvallisten tekniikoiden opetteluun kehonpainolla sekä kehon ulkoisella kuormalla. Harjoittelemme myös painonnoston alkeita.

KEHONHUOLTO- tunneilla keskitytään lihashuoltoon ja liikkuvuuden lisäämiseen. Tällä tunnilla lisätään nivelten ja lihasten liikelaajuuksia, huolletaan kehoa ja opitaan samalla anatomiaa ja kehon toimintaa. Tunnilla opetellaan myös harjoituksia omatoimiseen mobilisointiin.

TEKNIIKKA-tunneilla harjoitellaan painonnoston tekniikoita. Harjoittelun perustan muodostavat tempaus sekä työntönosto eli rinnalleveto ja työntö. Tunti sopii sekä vasta-alkajille että jo pitkään harjoitelleille.

OPEN GYMillä voit itsenäisesti tehdä välistä jääneitä ONRAMP -kurssin harjoituksia tai välistä jääneen WODin. Tarkista lukujärjestyksestä OPEN GYM ajat jolloin valmentajat ovat paikalla. OPEN GYMille pääset myös muuna aikana tekemään omatoimisia harjoituksia erillisellä siruavaimella joka päivä klo 05-01.

BOOTCAMP-tunneilla keskitytään peruskunnon kokonaisvaltaiseen kehittämiseen.

BOOTCAMP ENDURANCE-tunneilla harjoitellaan peruskestävyys-, vauhtikestävyys-, sekä maksimikestävyysalueilla.

MUSCLE & POWER -tunneilla keskitytään lihasmassan kasvattamiseen ja voimaharjoitteluun.

TEST YOUR LEVEL -katselmuksissa mitataan kehitystäsi ja saat neuvoja tekniikoiden parantamiseksi. Kuntoasi testataan 10 eri harjoitteessa, joista 9 pitää suorittaa hyväksytysti. Testin lopussa oleva WOD on pakollinen.