CrossFit Jyväskylän harjoittelu tapahtuu jaksoissa. Lukujärjestys on voimassa kerrallaan aina erikseen ilmoitetun ajan. Mahdolliset erikoisaikataulut on mainittu verkkosivujen ja Facebookin päivittäisissä workout of the day -postauksissa.

Harjoitellaksesi CrossFit Jyväskylässä sinulla tulee olla siruavain. Kun tulet tunnille, niin leimaa siruavain lukijassa ja anna tulostettu kuitti valmentajalle. Open gym -harjoittelijat jättävät kuitin viereiseen laatikkoon.

 

Jakso 6 elokuu 12.8.-1.9.2019

Lataa lukujärjestys PDF-muodossa

Jakso 1 2.9.-27.10.2019

Lataa lukujärjestys PDF-muodossa

Tarkista oman ryhmäsi harjoitteluaika. Harjoittelet pääsääntöisesti oman ryhmäsi kanssa, valitsethan sinulle sopivan ryhmän jo ennen kurssille ilmoittautumista.

ONRAMP-, BOOTCAMP-, MUSCLE & POWER- ja KUNTONYRKKEILY-  kurssilla harjoittelevat voivat käydä KEHONHUOLTO ja TEKNIIKKA tunneilla kurssin aikana.

Kurssin jälkeen valitse itsellesi sopiva asiakkuus, jolloin pääset harjoittelemaan WOD tunneille.

WOD-tunnit ovat CrossFitin pääharjoittelutunti ja se on tarkoitettu ONRAMP- kurssin käyneille. Tunnit ovat ohjattuja ja valmentaja(t) on aina paikalla ja koko ryhmä tekee saman harjoituksen. Valmentaja opastaa aina tarvittaessa liikkeiden skaalauksessa. Harjoitus kestää tunnin ja se koostuu lämmittelystä, voima- tai taitoharjoituksesta ja aineenvaihduntaa kiihdyttävästä metcon-harjoituksesta (päivän treeni, WOD tai Workout of the Day).

ONRAMP -kurssi on CrossFitin peruskurssi. Se opettaa harjoittelun perusteet sekä totuttaa kehon CrossFitin harjoitusmetodien intensiivisyyteen. Kurssilla keskitytään turvallisten tekniikoiden opetteluun kehonpainolla sekä kehon ulkoisella kuormalla. Harjoittelemme myös painonnoston alkeita.

KEHONHUOLTO- tunneilla keskitytään lihashuoltoon ja liikkuvuuden lisäämiseen. Tällä tunnilla lisätään nivelten ja lihasten liikelaajuuksia, huolletaan kehoa ja opitaan samalla anatomiaa ja kehon toimintaa. Tunnilla opetellaan myös harjoituksia omatoimiseen mobilisointiin.

TEKNIIKKA-tunneilla harjoitellaan painonnoston tekniikoita. Harjoittelun perustan muodostavat tempaus sekä työntönosto eli rinnalleveto ja työntö. Tunti sopii sekä vasta-alkajille että jo pitkään harjoitelleille.

OPEN GYMillä voit itsenäisesti tehdä välistä jääneitä ONRAMP tai EAZY kurssin harjoituksia tai välistä jääneen WODin. Tarkista lukujärjestyksestä OPEN GYM ajat jolloin valmentajat ovat paikalla. OPEN GYMille pääset myös muuna aikana tekemään omatoimisia harjoituksia erillisellä siruavaimella joka päivä klo 05-23.

BOOTCAMP-tunneilla keskitytään peruskunnon kokonaisvaltaiseen kehittämiseen.

BOOTCAMP ENDURANCE-tunneilla harjoitellaan peruskestävyys-, vauhtikestävyys-, sekä maksimikestävyysalueilla.

MUSCLE & POWER -tunneilla keskitytään lihasmassan kasvattamiseen ja voimaharjoitteluun.

KUNTONYRKKEILY-kurssilla harjoitellaan erilaisia lyönti- ja potkutekniikoita ja kasvatetaan kuntoa tehokkaasti nyrkkeillen ja potkien sekä tehden monipuolisia kunto- ja tekniikkaharjoituksia. Kuntonyrkkeilystä veloitetaan erillinen kurssimaksu, joka kattaa koko kauden kuntonyrkkeilyharjoitukset.

TEST YOUR LEVEL -katselmuksissa mitataan kehitystäsi ja saat neuvoja tekniikoiden parantamiseksi. Kuntoasi testataan 10 eri harjoitteessa, joista 9 pitää suorittaa hyväksytysti. Testin lopussa oleva WOD on pakollinen.